فرهنگی
 

استان قزوین میزبان بزرگداشت ملی آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی در سالروز سفر رهبری به استان قزوین


مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، گفت: بزرگداشت آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی روز ٢٥ آذر ماه مصادف با سالروز سفر مقام معظم رهبری به قزوین برگزار می‌شود.
احمدی درباره برگزاری بزرگداشت آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی اظهار کرد: این بزرگداشت با برنامه ریزی‌های مدون در کارگروه‌های مختلف در هفته پژوهش برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: برای تهیه محتوای مناسب این بزرگداشت با تعدادی از مراجع تقلید قم و مشهد، برخی از اندیشمندان و علما در مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین موسی ابراهیمی رئیس حوزه علمیه برادران قزوین و اساتید برجسته کشوری مشورت شد تا به بهترین شکل ممکن بزرگداشت این عالم برجسته در استان برگزار شود.
این مدیر فرهنگی ابراز داشت: این بزرگداشت در روز ٢٥ آذرماه مصادف با سالروز سفر مقام معظم رهبری در ١٢سال پیش به قزوین برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: رهبری در این سفر فرمودند:" نسل جوان باید به مسائل فرهنگی و مفاخر استان خود تکیه کنند." بزرگداشت آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی با هدف عمل به این سخن مقام معظم رهبری و شناساندن مشاهیر و مفاخر استان به مردم به ویژه قشر جوان اجرایی می‌شود
.
احمدی با بیان اینکه قزوین میزبان بزرگداشت آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی در هفته پژوهش است، بیان کرد:ازمقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی جنتی و همچنین معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید عباس صالحی نیز جهت شرکت در این بزرگداشت دعوت به عمل آمده است.
وی افزود: حضرت آیت الله عبد الکریم عابدینی امام جمعه مردم قزوین، آیت الله سید جعفر سیّدان، مهدی محقق، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسینی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، موسوی گرمارودی و حجت الاسلام و المسلمین شیخ حبیب الله احمدی از سخنرانان این بزرگداشت خواهند بود.
وی گفت: همچنین در صبح و بعد از ظهر روز بزرگداشت قرائت مقالات مختلف دریافت شده کشوری درباره این عالم بزرگوار را خواهیم داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: همچنین سه کلیپ که از مصاحبه‌های مراجع و آیات عظام وحید خراسانی، علوی گرگانی و علمای مشهد و تهران تهیه شده و در این بزرگداشت اکران می‌شود.
وی در پایان از رونمایی کتاب زندگینامه آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی، تالیف حجت الاسلام و المسلمین روح الله عربشاهی که با اسنادی معتبر در مدت ١٤ سال تالیف شده، خبر داد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر